Czy warto mieć stronę Internetową? – 10 powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną stronę www

2022-04-29 | BIZNES, FIRMA

10 powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną stronę www.

Internet to najbardziej dynamicznie rozwijające się medium. Na chwilę obecną z sieci korzysta już prawie 5 mld ludzi. Żyjemy w czasach, w których konsumenci chcąc uzyskać konkretne informacje sięgają do wyszukiwarek internetowych. Ważne jest dla nich, aby szybko, sprawnie i skutecznie odnaleźć potrzebne informacje. Obecnie nie możemy sobie pozwolić na to, aby nasza firma nie istniała w sieci. Jednak, żeby się w niej znaleźć, należy mieć stronę Internetową.
10 powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną witrynę internetową

1. Pozwala znaleźć firmę w sieci

Strony internetowe sprzyjają rozpowszechnianiu informacji o lokalizacji danej firmy. Jeśli jest ona obecna poza siecią, na przykład w fizycznym sklepie lub biurze, warto, aby była widoczna również w wyszukiwarkach. Obecnie, większość osób przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi szuka informacji w Internecie, nawet jeśli planują zakup w lokalnym sklepie stacjonarnym. Większość ludzi oczekuje, iż każda profesjonalna firma będzie miała własną stronę internetową. Im więcej osób wie o danej firmie, tym większe są szanse na pozyskanie nowych klientów.

2. Kreuje wizerunek firmy w Internecie

Doskonałym miejscem na kreowanie wizerunku marki jest właśnie strona Internetowa. Jest to cyfrowa wersja wizytówki, do której użytkownik w każdej chwili może sięgnąć. Odpowiednie treści, grafiki i komunikaty pozwalają kształtować obraz firmy, dzięki czemu można mieć wpływ na odbiór przez potencjalnych klientów.
Przeciętny użytkownik Internetu potrzebuje tylko dziesięciu sekund, aby uznać, czy odwiedzana strona internetowa jest tym, czego szuka. Tak krótki czas wystarczy, aby wywrzeć określone wrażenie na użytkownikach witryny, zachęcić ich do pozostania na stronie lub do kontaktu i zdobyć ich zaufanie.

3. Zapewnia globalny zasięg

Korzystanie z informacji zawartych na stronach internetowych jest możliwe z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem, że istnieje tam dostęp do Internetu. Można dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców – nawet w odległych lokalizacjach. Lokalne firmy mogą trafić do klientów z całej Polski, ogólnopolskie, mogą wkroczyć na zagraniczne rynki. Można robić interesy z każdym, w dowolnym czasie i miejscu. Zwiększony zasięg pozwala na rozwój biznesu, dlatego warto wykorzystać potencjał Internetu.

4. Prezentuje ofertę

Strona internetowa to właściwy sposób na zaprezentowanie informacji o firmie, przedstawienie aktualnej oferty produktów oraz usług. Można także poinformować klienta o nowościach, promocjach, ogłosić specjalne promocje czy też nadchodzące wydarzenia. Za pośrednictwem witryny można przekazać użytkownikowi dodatkową wiedzę w postaci poradników, e-booków lub ciekawych artykułów.

5. Jest najlepszą formą reklamy

Firmowa strona internetowa jest najbardziej wydajną formą reklamy. Możliwości, jakie dają strony www są nieporównywalnie większe w odróżnieniu od innych, tradycyjnych form promocji takich jak ulotki, plakaty, reklama w prasie lub telewizji. Jakikolwiek inny przekaz marketingowy, który zazwyczaj ograniczony jest czasem emisji lub objętością tekstu, jest w stanie zaprezentować jedynie wycinek oferty firmy. Internet swoim zasięgiem obejmuje większość domów i firm, dzięki czemu możliwości dotarcia do klientów nie są ograniczone terytorialnie i czasowo.

6. Jest dostępna 24/7

Strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nieustannie pracuje. W ten sposób można zapewnić zarówno obecnym, jak i potencjalnym klientom, możliwość przeglądania produktów i usług po zamknięciu sklepu lub biura. Internet mamy pod ręką w telefonie i korzystamy z niego na co dzień, w każdej potrzebie.

7. Podnosi wiarygodność firmy

Obecnie przez większość osób, firma oceniana jest na podstawie jej strony internetowej. Brak witryny sprawia, że konsumenci postrzegają firmę jako mniej wiarygodną. Dzięki stronie można zdobyć zaufanie i zainteresowanie klientów, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie ich liczby. Posiadanie profesjonalnie zaprojektowanej i łatwej w nawigacji strony internetowej, pomoże przekonać klientów, do korzystania właśnie z naszych usług lub produktów. Możliwość sprawdzenia oferty firmy, danych kontaktowych, przeglądnięcia wykonanych realizacji, powoduje, że zaufanie znacznie rośnie jak również wzrasta szansa podjęcia współpracy.

8. Automatyzuje część pracy

Niektóre elementy obsługi Klienta można zautomatyzować poprzez stronę www lub sklep internetowy. Łatwo dostępna dla klienta strona pozwala szybko udzielić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przyjąć zamówienia poprzez formularz lub koszyk zakupowy, umieścić na serwerze dokumenty do pobrania, obsłużyć zgłoszenia serwisowe oraz prowadzić rejestrację wizyt. Te wszystkie procesy może realizować system webowy oszczędzając pracę i czas zespołu.

9. Pozwala analizować

Posiadanie strony www pozwala na wykorzystanie narzędzi analitycznych i śledzenie zachowania użytkowników. Przedstawiają ilu użytkowników odwiedza stronę www w danym okresie, jakie podstrony odwiedzili, ile czasu spędzili na stronie, jakie produkty lub usługi ich interesują, z jakich urządzeń korzystają, jak trafili na stronę. Daje to możliwość również poznania płci, wieku oraz miejsca zamieszkania użytkowników. Informacje te są podstawą do tworzenia kampanii reklamowych kierowanych do określonych grup docelowych i podejmowania właściwych działań marketingowych.

10. Ułatwia kontakt

Strona internetowa pełni rolę punktu informacyjnego i pomaga dotrzeć do wybranych miejsc. To wizytówka firmy, która w łatwy i szybki sposób umożliwia kontakt z odpowiednią osobą lub działem w firmie np. handlowym, księgowym, marketingowym, reklamacyjnym czy HR. Odpowiednio zaplanowana strona może zostać wyposażona również w elementy usprawniające komunikację, między innymi formularz kontaktowy, chat czy Skype. Znaczącym elementem jest podpięcie mapki dojazdu, która pozwoli wyznaczyć trasę na ekranie komputera lub nawigacji GPS.

Podsumowanie

Wymienione wyżej argumenty pozwalają zrozumieć, dlaczego tak ważne jest, aby każda firma miała stronę www. Bez niej traci się wiele okazji do pozyskiwania nowych klientów, rozwoju biznesu, a co za tym idzie zwiększenia zysków. Witryna internetowa pozwala wejść na nowe rynki i zapewnia ogromną szansę na rozwój firmy.