Czym jest pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności domeny w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi. Pozycjonowanie stanowi jeden z elementów marketingu w wynikach wyszukiwania. Jego zadaniem jest dostosowanie strony do potrzeb algorytmów wyszukiwarek i sposobu analizy treści na stronie.
Cele pozycjonowania stron internetowych
Głównym celem pozycjonowania stron jest pojawienie się danej strony lub podstrony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy tzw. słowa kluczowe.
Optymalizacja strony do potrzeb wyszukiwarek pozwala na:
- podwyższenie autorytetu strony;
- oferowanie konkretnych odpowiedzi na pytania zadane w wyszukiwarce;
- tworzenie wartościowych treści;
- eliminację rzeczy obniżających autorytet strony.
Kluczowym elementem pozycjonowania jest udzielenie przez stronę jak najlepszej odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie, co bezpośrednio wpływa na wyniki wyszukiwania. Dlatego warto o to zadbać.
Metody pozycjonowania witryn internetowych
Pozycjonowanie stron obejmuje wiele rodzajów działań zarówno na samej stronie internetowej, już podczas tworzenia witryny, jak również działania poza stroną. Ważne jest kompleksowe działanie
Aspekty działań prowadzonych bezpośrednio na stronie (zwanych SEO on-site):
- optymalizacja strony internetowej;
- struktura strony zrozumiała dla wyszukiwarek;
- poprawność semantyczna kodu strony;
- umieszczenie na stronie dobrej jakości treści, odpowiadających na konkretne pytania;
- odpowiednia optymalizacja metatagów;
Działaniem prowadzonych poza stroną czyli SEO off-site jest pozyskiwanie dobrej jakości linków kierujących do strony zwanych link building. Dobrą praktyką jest tworzenie treści, które potem są linkowane przez innych właścicieli stron. Warto też zainteresować się współpracą z właścicielami stron, działających w branży. Jest również wiele portali lokalnych, które chętnie linkują do stron okolicznych firm.
Działania te mają na celu pojawienie się strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania – wybrane przez właściciela lub twórcę strony.
Jeśli działalność biznesowa ograniczona jest do konkretnego obszaru geograficznego np. miasta czy województwa, to warto postawić na pozycjonowanie lokalne, które wypromuje firmę tam, gdzie istnieje największa szansa, że klienci skorzystają z jej usług. Local SEO polega na dostosowaniu strony do zapytań dotyczących konkretnego rejonu i/lub miasta. Efektem tego jest pojawianie się strony w wynikach wyszukiwania na bardzo konkretne zapytania związane z daną lokalizacją.
Efekty pozycjonowania stron internetowych
Efektem dobrze przeprowadzonego pozycjonowania strony jest przede wszystkim duży ruch organiczny na stronie.
Oczekiwane efekty pozycjonowania są mierzalne, składają się na nie:
- wzrost liczby odwiedzin na stronie internetowej
- większa rozpoznawalność marki
- zdobycie większej grupy odbiorców
- lepszy wizerunek firmy
- wyprzedzenie konkurencji
Pozycjonowanie jest bezwzględną podstawą marketingu internetowego. Inne działania nigdy nie dadzą tak dobrego rezultatu.
Na pewno warto zająć się skutecznym i profesjonalnym wypozycjonowaniem własnej strony internetowej, w tym celu racjonalnym wyjściem jest skorzystanie z usług wykwalifikowanych oraz doświadczonym specjalistów. Zapraszamy również do artykułu Czy warto mieć stronę Internetową? – 10 powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną stronę www

Może Cię również zainteresować: Jak przygotować się do naprawy komputera?
0 komentarzy